آسوده خاطرم ز بهار و خزان خویش

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 60
باردید دیروز : 145
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 17943
بازدید سال : 78953
بازدید کلی : 403651
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نظرات

می‎گویند: گربه را باید دم حجله بکشی تا حساب کار دستش بیاد!
می‎گویند: موقع خواندن عقد، سعی کن پای راستت را محکم بزنی روی پای طرف! اینجوری در زندگی حرف تو همیشه پیش خواهد رفت!
می‎گویند: یه وقت نازش را نکشی! پررو می‎شود!
می‎گویند: سعی کن خیلی به خواسته‎هایش بها ندهی! بدعادت می‎شود!

فاصله بین این گفته‎ها تنها یکی دو نسل است. کمتر از صد سال پیش، ازدواج و تشکیل خانواده در بین اجداد ما جایگاه والایی داشت و حفظ کانون خانواده یکی از مهم‎ترین اصول زندگی به شمار می‎رفت. به قول خودشان، زندگی را با چنگ و دندان حفظ می‎کردند.

اگر کمی پای خاطرات پدربزرگ و مادربزرگ‎ها نشسته باشید، متوجه می‎شوید که این زندگی عاشقانه آنها، پستی بلندی‎های زیادی داشته است. به قولی بهار و پاییزهای زیادی را به خود دیده است.

اینکه چرا در این فاصله کم، دیدگاه‎ها تغییر کرده و پایه زندگی‎ها سست شده است، جای فکر زیادی دارد. چرا بهار زندگی‎مان به اندازه یک ماه_عسل است و پاییز که می‎آید، ماندگار می‎شود؟ چرا هیچ کدام از طرفین نهایت تلاشش را برای نلرزیدن این بنا نمی‎کند؟!

دقت کرده‎اید که شروع زندگی‎ها با خرج‎های هنگفت همراه است، ولی بریده شدن این رابطه به راحتی انجام می‎شود. شروع زندگی همراه با آرزوها و خواسته‎هایی است که از دوران کودکی در ذهنمان پرورش داده‎ایم و حاضر نیستیم از هیچ کدامش کوتاه بیاییم.

قدیمی‎ترها با ثبت اسم هم در شناسنامه یکدیگر، تصمیم می‎گرفتند تا انتها کنار هم باشند. چربی هر مشکلی را هم به بدنشان زده بودند.

آنچه جوان امروز از تشکیل_خانواده می‎خواهد، رسیدن به آرامش است، نه رساندن آرامش. هر کسی این حق را برای خود قائل است که طرف مقابل او را در هر شرایط درک کند و به آرامش برساند. در مقابل، در برابر مشکلات و ناراحتی‎های همسر، تلاش زیادی برای رساندن او به آرامش نمی‎کند.

رسیدن به زندگی متعادل، نهایت خواسته یک زوج جوان امروزی است، در حالی‎که توصیه بزرگان و گذشتگان، داشتن زندگی متعالی است. در زندگی متعادل، شاید ظاهرا همه چیز عالی به نظر برسد و همه اعضای خانواده از زندگی‎شان راضی باشند، ولی این رضایت به خاطر این است که هوای زندگی‎شان بهاری و دلچسب است و در تعادل به سر می‎برند. اگر کمی هوای زندگی سرد شود و کدورتی پیش بیاید، تنها چیزی که پررنگ می‎شود، اهمیت دادن به خواسته‎های منِ نوعی است!

در زندگی_متعالی، بهار زندگی همان قدر زیباست که پاییزش. آدم‎هایش محکم زندگی‎شان را چسبیده‎اند که اگر طوفان هم بیاید، نه تنها آن را ول نمی‎کنند، بلکه آغوششان را سفت‎تر می‎کنند که نه زندگی آسیب ببیند، نه خودشان.

داشتن و رسیدن به زندگی متعالی، خیلی سخت و رویایی نیست. کافی است کمی فکر کنیم، از تجربه‎های بزرگان استفاده کنیم و از همه مهم‎تر، مطالعه کنیم.


منبع: http://www.banoo.ir


تعداد بازدید از این مطلب: 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود